Medieval Kingdoms

Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Strategiczna gra PBF. Wciel się we władcę średniowiecznego państwa i poprowadź swe armie do zwycięstwa pokonując 20 władców! W Grze o Królestwa jest tylko jeden zwycięzca.


thatshall be
fucking fine
ehh
dsa
das
d
as
dafs
f
ffffffffffffffffffffffffffffffff
gggggggggggg

adg
asg
gsa
sag

ge
gwe
gwe
g
wg
w
gew
ge
wge
guhfuigasdygasduigdsyoaweg

gew
gas
dg
sda

+2
Gaius I Pastuszak
Aveniner
6 posters

    Zmiany w przyszłej edycji

    Poll

    Czy zaproponowane zmiany powinny być wprowadzone jeszcze w tej edycji?

    [ 1 ]
    Zmiany w przyszłej edycji I_vote_lcap11%Zmiany w przyszłej edycji I_vote_rcap [11%] 
    [ 0 ]
    Zmiany w przyszłej edycji I_vote_lcap0%Zmiany w przyszłej edycji I_vote_rcap [0%] 
    [ 8 ]
    Zmiany w przyszłej edycji I_vote_lcap89%Zmiany w przyszłej edycji I_vote_rcap [89%] 

    Wszystkich Głosów: 9
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany w przyszłej edycji Empty Zmiany w przyszłej edycji

    Pisanie by Aveniner Pią 10 Maj 2013 - 22:46

    Jako, że rozgrywka jest już dość zaawansowana w tej edycji Medieval Kingdoms nie chcę nikogo faworyzować i nie będę zmieniał zasad (a nawet jeśli to w niewielkim stopniu). Na podstawie obserwacji i analizy problemów planuję zrobić następujące zmiany w kolejnej edycji gry:

    - Regiony nie posiadające bezpośredniego połączenia ze stolicą będą przynosiły tylko połowę zysku z podatków i surowców
    - Utrzymanie każdej jednostki wojskowej będzie kosztowało 1000 zboża rocznie
    - Aby przekazać region innemu państwu trzeba będzie mieć go w posiadaniu minimum x dni (myślę nad 7 dniami, czyli pełnym rokiem)
    - Zostaną zmodyfikowane liczby dla centralizacji i tarczowników tak, aby te technologie opłacały się również w średniej wielkości krajach, bo mając te technologie i 1/2 regiony i tak nie ma szans na rywalizację z pozostałymi państwami
    - Żeby przeciwdziałać zjawisku drastycznych podatków wszędzie i dominacji gigantów zysk z podatków zostanie zmieniony najprawdopodobniej na:
    brak - brak przychodu. Poparcie w momencie zbioru podatków (zmiana roku) +10% w każdym regionie państwa.
    łagodne - 0,85 sztuki złota od 1 mieszkańca. Poparcie -5%
    normalne - 1 złota / 1 mieszkańca. Poparcie -10%
    sprawiedliwe - 1,15 złota / 1 mieszkańca. Poparcie -15%
    wysokie - 1,3 złota / 1 mieszkańca. Poparcie -20%
    bardzo wysokie - 1,45 złota / 1 mieszkańca. Poparcie -25%
    drastyczne - 1,6 złota / 1 mieszkańca. Poparcie -30%
    - Aby zmniejszyć dominację największych krajów zostanie wprowadzona opłata od wielkości terytorium - utrzymanie każdego regionu będzie kosztować dodatkowe 1 000 złota rocznie.
    - Wprowadzenie odpowiedników poboru do wojska dla innych jednostek niż piechota

    Jak sądzicie? Zachęcam do wyrażania opinii. Czegoś brakuje?


    Ostatnio zmieniony przez Aveniner dnia Pon 13 Maj 2013 - 19:24, w całości zmieniany 1 raz
    Gaius I Pastuszak
    Gaius I Pastuszak
    Włochy
    Włochy


    Liczba postów : 116

    Zmiany w przyszłej edycji Empty Re: Zmiany w przyszłej edycji

    Pisanie by Gaius I Pastuszak Pią 10 Maj 2013 - 23:05

    Aveniner napisał:
    - Aby przekazać region innemu państwu trzeba będzie mieć go w posiadaniu minimum x dni (myślę nad 7 dniami, czyli pełnym rokiem)

    Ta zmiana powinna być wprowadzona jeszcze w tej edycji. Wojna Włoch z Muzułmańską Hiszpanią potwierdza bezsens jej nieistnienia.
    Big_Kaffar
    Big_Kaffar
    Kalifat Almohadów
    Kalifat Almohadów


    Liczba postów : 83

    Zmiany w przyszłej edycji Empty Re: Zmiany w przyszłej edycji

    Pisanie by Big_Kaffar Sob 11 Maj 2013 - 0:59

    Zmiana czasów rozgrywki na XVII w.

    - Skasowanie bezsensownej formy "Panstwa papieskiego" jako bonusu do włansgeo kraju ( wybrany na papieża gracz przestaje być władcą kraju które zaczyna być zamrożone.
    - Uzależnienie wielkości podatków od zadowolenia
    - Wprowadzenie kilku (3-4 rodzaje ) podziałów etnicznych ( Słowianie, Anglosasi, Germanie , Arabowie )- posiadanie rejonu o innym pochodzeniu etnicznym zwiększało by prawdopodobieństwo buntu a maksymalne zadowolenie to 75%
    - Niemozliwe zmiany religii lub by był to proces czasochłonny i drogi (10 lat min + kilka budowli "sakralnych")
    - Zboże powinno być produkowane za pomocą budynku a nie być "surowcem"
    - Ilość innych surowców powinna być zwiekszona a "Rynek światowy" powinien mieć ograniczone ilości kazdego roku - spowodowało by to handel surowcami miedzy graczami

    - Opłata za wojsko powinna byc w złocie i być powierana za wojsko poza koszarami : czyli te działające na wojnie.

    -Wprowadzenie jednoski wojskowej (pikinierzy ) która mogła by złapać "w locie" kawalerie ( jednostka relatywnie słaba np 2/2 ale by kawaleria mogła pogalopować dalej musi stoczyć bitwę z pikinierami. Tworzyło by to ciekawe możliwości taktyczne.

    - Możliwość ruchu dla tarczowników, ale jedynie 1-2 regiony na rok.

    "- Aby zmniejszyć dominację największych krajów zostanie wprowadzona opłata od wielkości terytorium - utrzymanie każdego regionu będzie kosztować dodatkowe 1 000 złota rocznie."

    1000 złota to raczej mała, Bardzo mała opłata. Moj kraj obecnie bedzie miało ok 100 000 dochodu , po reformach (z 2 gp na 1,6 ) bedzie miał powiedzmy 80 tys. Myslę ze opłata procentowa była by lepsza np 3% za kazdy region.

    Jagiełło
    Jagiełło
    Dania
    Dania


    Liczba postów : 171

    Zmiany w przyszłej edycji Empty Re: Zmiany w przyszłej edycji

    Pisanie by Jagiełło Sob 11 Maj 2013 - 9:19

    Ja sądzę, że takie sztuczne ograniczanie dominacji większych państw jest bez sensu - wiele nie da tak naprawdę, skomplikuje robotę dla mistrza gry, a przede wszystkim dlaczego niby powinniśmy karać za to, że ktoś podbił sobie tereny - stracił przecież na tym kupę kasy poprzez jednostki. To gdzie powinniśmy coś zrobić to tworzenie unii, zwłaszcza na samym początku gry - zdecydowanie umniejsza to atrakcyjność rozgrywki, bo takie państwo jest za silne. Nawet uśrednianie surowców nic nie daje (poza tym łatwo to ominąć). Być może zakazanie tworzenia unii np. przez pierwsze 4 lata - to już byłby krok naprzód.
    Maks Tenet
    Maks Tenet
    Norwegia
    Norwegia


    Liczba postów : 141

    Zmiany w przyszłej edycji Empty Re: Zmiany w przyszłej edycji

    Pisanie by Maks Tenet Sob 11 Maj 2013 - 9:35

    Według mnie dobre byłoby żeby jednostki nie kosztowałyby tylko 1000 złota ale też surowce. Na przykład łuczników 1000 złota plus 100 drewna (drewno jest na łuki). Kawaleria 100 zboża (zboże dla koni) a tarczownicy 100 żelaza (tarcze). Piechota by kosztowałaby tylko 1000 złota.
    Kearon
    Kearon
    Sułtanat Egiptu
    Sułtanat Egiptu


    Liczba postów : 96

    Zmiany w przyszłej edycji Empty Re: Zmiany w przyszłej edycji

    Pisanie by Kearon Sob 11 Maj 2013 - 10:54

    Jak dla mnie pomysły Avenenira są dobre i można by było z nich skorzystać.
    Co do propozycji Big_Kaffara podoba mi się pomysł z pikinierami zatrzymującymi kawlerię i zwiększona różnorodność surowców ( ale do tego nawiążę za chwilę), jednak uważam na przykład, że 10 lat na zmianę religii to trochę za dużo.
    Ta rozgrywka toczy się zaledwie kilka lat, a prowincje przechodziły z rąk do rąk. Faktycznie zmiana religii następuje trochę za szybko, jednak według mnie można by uzależnić to od poparcia w danej prowincji, a czas nawracania ludności trwałby 1 rok ( np. zadowolenie w prowincji x pod koniec roku wynosi 60%, więc szansa powodzenia misjonarza także wynosi 60% w razie powodzenia prowincja zmienia religię, a w razie nieudanej misji misjonarz zostaje "zabity" i prowincja zostaje przy starym wyznaniu,a poparcie spada np. o 10%).

    Natomiast ja aktualnie mam 2 propozycje:

    Dodanie technologii Polityka Handlowa, która pozwala na stworzenie Ligi Handlowej ( polegałoby to na możliwości ustalania własnych cen towarów w swoim ośrodku handlu, zapraszania państw do ligi, która zobowiązywałaby do sprzedawania swoich wyrobów przez rynek danego państwa, oczywiście wstąpienie i wystąpienie z ligi nic nie kosztuje, może jedynie poprawić/osłabić zaufanie między władcami Wink )

    Po drugie tak jak proponował Big_Kaffar zwiększenie ilości surowców o np:
    -ryby, sukno, futro, wełna, sól, wino, miedź
    surowce te były by dostępne do sprzedania tylko na rynkach handlowych państw, które je posiadają, a dodatkowy zakup bądź też wystawianie ich za granicą odbywałoby się w centrach handlowych państw posiadających technologię Polityka Handlowa. Rynek Główny zawierałby tylko możliwość kupna surowców podstawowych takich jak zboże, kamień, drewno i żelazo na zasadach takich jak dotychczas.
    Surowce dodatkowe pełniły by funkcje wspomagające i umożliwiające wywołanie eventów w państwie, o których za chwilę.

    Po trzecie wprowadzenie właśnie eventów wykupowanych za surowce dodatkowe( jeden event danego typu rocznie). dzieliłyby się one na kilka kategorii:
    1.Dotyczące poparcia w państwie np. Wyprawienie Uczty, która kosztowałaby 1000 wina, 10000 zboża, 1000 ryb i przynosiłaby bonus w wysokości +10% poparcia w każdej prowincji.
    2.Dotyczące liczby ludności np. Zabezpieczenie przed zimą, które kosztowałoby 2000 futra i 5000 zboża i przynosiłaby bonus w postaci dodatkowych 5% ludności pod koniec roku.
    3.Dotyczące dochodu państwa np. udostępnienie sprzedaży przypraw, który kosztowałby 2000 soli i 1000 drewna i przynosiłby bonus w wysokości zwiększonego podatku od osoby o 0,1 złota
    4.Dotyczące armii np. Trening bojowy piechoty, który kosztowałby 1000 miedzi i 1000 żelaza i przynosiłby bonus w postaci zmniejszonego kosztu rekrutacji piechurów w następnym roku o 100 złota.
    Pozostałe moje pomysły co do eventów opisze w następnym poście Wink

    Po czwarte wprowadzenie budynku Siedziba Szpiega, który umożliwiałby wysyłanie szpiega do obcego państwa. Budynek kosztowałby 500 drewna i 500 żelaza i działałby w następujący sposób:
    Za pierwszy poziom budynku gracz otrzymuje jednego szpiega nr1 na najbliższy rok, którego szanse powodzenia wynoszą 25%, za 2 poziom szanse powodzenia szpiega nr1 wynoszą 50%, za 3 poziom szanse powodzenia szpiega nr 1 wynoszą 75%, za 4 poziom gracz otrzymuje 2 szpiega z szansą na powodzenie 25% itd.
    Jednego szpiega można wysłać tylko raz i do prowincji należącej do jednego państwa można wysłać go tylko raz w roku.

    Wysyłanie szpiega odbywałoby się poprzez prywatną wiadomość z tematem "Szpieg" do Mistrza gry bądź pomocnika odpowiedzialnego za szpiegów. Szpiega można wysłać podając w wiadomości prowincję do której ma się udać.
    Szpieg w razie udanej akcji powodowałby obniżenie poparcia w danej prowincji o 10%
    Dodatkowo aby urozmaicić ten system można by wprowadzić szansę na przyłapanie, która wynosiłaby np. 20%
    Informacje o skutkach szpiega, można by zapisywać w propozycjach dyplomatycznych wg. schematu:

    Szpieg z państwa XXX obniżył poparcie w regionie x o 10% ( gdzie zamiast XXX w razie ujawnienia szpiega należy wpisać nazwę państwa, z którego został wysłany szpieg, a zamiast x nazwę prowincji do której został wysłany. Oczywiście wpisywałby to Mistrz Gry bądź pomocnik)
    Kearon
    Kearon
    Sułtanat Egiptu
    Sułtanat Egiptu


    Liczba postów : 96

    Zmiany w przyszłej edycji Empty Re: Zmiany w przyszłej edycji

    Pisanie by Kearon Sob 11 Maj 2013 - 11:24

    Obiecane propozycję eventów:
    Kat. 1 - Poparcie:
    *Uczta -1000 wina, - 10 000 zboża, - 1000 ryb + 10% poparcia w każdej prowincji
    *Bal Królewski -2000 sukan, -1000 wina + 10% poparcia w prowincji, gdzie odbył się bal
    *Ślub członka rodziny królewskiej -1000 wina, -1000 sukna, -5 000zboża +5% poparcia w każdej prowincji
    *Festyn -1000 drewna, -1000 wełny, -1000 ryb, +10% poparcia w każdej prowincji

    Kat. 2 - Ludność:
    *Zabezpieczenie przed zimą -2000 futra, -5000 zboża, +5% ludności w każdym regionie
    *Dodatkowe racje żywnościowe -5000 zboża, -1000 ryb, +10% ludności w danej prowincji
    *Konserwacja żywności -2000 soli, +10% ludności w danej prowincji
    *Ciepłe ubrania -1000 wełny +5% ludności w danej prowincji

    Kat. 3 - Dochód:
    *Sprzedaż przypraw -2000 soli, -1000 drewna, +0,1 podatku na mieszkańca w tym roku we wszystkich prowincjach
    *uzbrojenie na sprzedaż -1000 miedzi, -1000żelaza, -1 poziom koszar w regionie, +10 000 złota
    *Podatek od ziemi uprawnej -2000 futra, -10% poparcia w regionie +0,3 podatku na mieszkańca w prowincji w tym roku
    *Podatek od alkoholu -2000 wina, -5% poparcia w regionie, +0,15 podatku na mieszkańca w prowincji w tym roku

    Kat. 4 - Wojsko:
    *Trening bojowy piechoty -1000 miedzi, -1000 żelaza, -100 złota kosztu rekrutacji jednostek piechurów w następnym roku
    *Trening bojowy konnicy -1000 miedzi, -1000 żelaza, -100 złota kosztu rekrutacji jednostek konnicy w następnym roku
    *Trening bojowy łuczników -1000 miedzi, -1000 żelaza, -100 złota kosztu rekrutacji jednostek łuczników w następnym roku
    *Skuteczniejsze racje żywnościowe -2000 ryb, -10 000 zboża, -10% zapotrzebowania armii na zboże w tym roku

    Jakbyście mieli jakieś uwagi lub swoje propozycje to piszcie. Wink
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany w przyszłej edycji Empty Re: Zmiany w przyszłej edycji

    Pisanie by Aveniner Pon 13 Maj 2013 - 19:26

    Dodałem ankietę do tematu i proszę o głosy. Ze względu na ciekawy rozwój wypadków ta edycja potrwa chyba dłużej niż wszyscy przypuszczali dlatego jestem ciekaw czy uważacie czy zaproponowane przeze mnie zmiany powinny być już teraz wprowadzane.
    Co do pozostałych propozycji niektóre są ciekawe, pewnego dnia usiądę, przeanalizuję dokładnie czy miałyby sens i dam tu komentarz (szczególnie dobry pomysł ma Jagiełło z uniami, ale u nas 4 lata rozgrywki już minęły).

    Sponsored content


    Zmiany w przyszłej edycji Empty Re: Zmiany w przyszłej edycji

    Pisanie by Sponsored content


      Obecny czas to Pią 26 Kwi 2024 - 18:07