Medieval Kingdoms

Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Strategiczna gra PBF. Wciel się we władcę średniowiecznego państwa i poprowadź swe armie do zwycięstwa pokonując 20 władców! W Grze o Królestwa jest tylko jeden zwycięzca.


thatshall be
fucking fine
ehh
dsa
das
d
as
dafs
f
ffffffffffffffffffffffffffffffff
gggggggggggg

adg
asg
gsa
sag

ge
gwe
gwe
g
wg
w
gew
ge
wge
guhfuigasdygasduigdsyoaweg

gew
gas
dg
sda

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Wto 9 Kwi 2013 - 21:05

    [9 IV] Zmieniona została zasada w punkcie Poparcie:
    - Za przeciągającą się wojnę (państwo ma otwartą wojnę w momencie zmiany roku) , która została wypowiedziana przez to państwo -15% we wszystkich regionach
    Na:
    - Za przeciągającą się wojnę, która trwa ponad rok (czyli ponad 7 tur) (państwo ma otwartą wojnę w momencie zmiany roku) , która została wypowiedziana przez to państwo -15% we wszystkich regionach

    Powód: Wlodzimiesz słusznie zauważył, że przepis ten premiował ataki na początku roku, bo zamknięcie wojny w tak krótkim odstępie czasu nie jest łatwe. Ze względu na to teraz przeciągająca się wojna będzie dawała -15% poparcia dopiero przy drugiej zmianie roku odkąd trwa wojna.
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Sro 10 Kwi 2013 - 23:17

    Porcja drobnych zmian i usprawnień:

    [11 IV] Zmieniony został zapis odnośnie muru obronnego i Stolicy. Teraz region, który jest stolicą:
    - Posiada mur obronny zwiększony o 1 poziom

    Powód: Jest to tylko drobna zmiana, zmniejszająca komplikację mechaniki, bo wcześniej bonus do muru wynosił 5% (dokładnie tyle ile daje każdy poziom muru)

    [11 IV] W punkcie Poparcie dodany został zapis:
    Poparcie nie może przekroczyć 100%. Każda zmiana poparcia wyrażana jest w punktach procentowych.

    [11 IV] W punkcie Budynki w regionach dodano sprostowanie:
    Rozbudowa każdego poziomu budynku trwa dokładnie 1 turę.

    [11 IV] W punkcie Jednostki wojskowe dodano sprostowanie:
    Możliwa jest rekrutacja jednostek podczas rozbudowy koszar.

    [10 IV] Dodano nowy punkt zasad gry:
    Nieaktywne państwa
    Państwa, które nie posiadają władcy nie rozwijają się. Ich statystyki, stan surowców, poparcia, itp. nie zmienia się. Nie można im też wypowiadać wojen. Jeśli jakieś z nieaktywnych państw zostanie objęte przez nowego władcę dostaje ono rekompensatę w postaci dodatkowego złota i surowców (w zależności od tego jak długo nikt w nim nie rządził).

    [10 IV] W punkcie Przebieg bitew dodano link do Symulatora.
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Czw 11 Kwi 2013 - 16:28

    [11 IV] Zmieniono nazwę regionu Smoleńsk na Północna Rosja.
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Czw 11 Kwi 2013 - 17:38

    [11 IV] Dodano nowe państwo: Księstwo Inflant
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Czw 11 Kwi 2013 - 18:54

    [11 IV] Dodano nowe państwo: Kalifat Almohadów
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Sob 13 Kwi 2013 - 11:10

    [11 IV] Dodano sprostowanie do punktu Sojusz w Akcjach dyplomatycznych: Pozwala też na swobodne poruszanie się jednostek po swoich państwach w czasie pokoju.
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Pon 15 Kwi 2013 - 17:14

    [15 IV] Dodano nową technologię: Kopalnia złota - generuje dodatkowe 10 000 złota rocznie. Koszt: 60 000 złota
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Czw 18 Kwi 2013 - 20:13

    Lista zmian z 18 IV:
    - Mur obronny od teraz zapewnia bonus 8% obrażeń dla obrońców zamiast 5%.
    - Technologia Ekwipunek Wojenny daje teraz 20% bonusu obrażeń w bitwach zamiast zmieniać czynnik losowy.
    - Liczba ludności ginąca w regionie gdy ten zostaje podbity została zmieniona z 1000 na 10% ludności regionu
    - Link do nowego symulatora bitew uwzględniającego te zmiany: http://www.sendspace.pl/file/fdccaaf756cc7116dcca3ce/generator2
    - Za brak każdego tysiąca zboża zamiast odpowiadającej tej liczbie ilości ludności, umierać będzie procent ludności zależny od tysięcy brakujących zbóż. (Np: Jeśli brakowało ci 30 000 zboża by wyżywić ludność w kraju każdy region straci 30% ludności)
    - Od teraz przewodnicy kościoła sami decydują jak długo będą pełnić tę funkcję.
    - Dodano zapis odnośnie przewodnictwa w religii: "Można też obalić przewodnika religii (papieża/kalifa/patriarchę) i demokratycznie wybrać nowego. W tym celu reprezentant danej religii powinien założyć temat w forum swojej religii i zebrać wpisy ponad 50% członków tej religii, którzy opowiedzą się za obaleniem przewodnika kościoła. "
    - Od teraz przewodnictwo w kościele daje bonus do Poparcia w każdym roku, a nie w momencie wyboru na przewodnika kościoła.
    - Po całkowitym podbiciu państwa przejmuje się 50% jego skarbca
    - Wprowadzono Turnieje rycerskie!
    - Póki co utrzymanie wojska nadal będzie darmowe.
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Pią 19 Kwi 2013 - 22:59

    20 IV:
    - Dodane Gruzję, trzecie państwo prawosławia
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Sob 20 Kwi 2013 - 23:42

    21 IV:
    By ułatwić utrzymanie Poparcia i zmniejszyć komplikację przeprowadzania zmiany roku usunięto podpunkt z działu Poparcie:
    - Region nierozwijany przez rok (brak sformowanych jednostek, ani ulepszonych budynków) traci 10% poparcia
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Nie 21 Kwi 2013 - 18:28

    21 IV:
    By władcy podbijający wrogie kraje nie musieli zbierać plonów tragicznej polityki wewnętrznej poprzedników dodano zapis w punkcie Poparcie:
    - Zmiana właściciela regionu w wyniku wojny ustanawia poparcie na poziomie 75%.
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Pon 22 Kwi 2013 - 12:25

    22 IV:
    Zmieniono zasadę działania stolicy w punkcie Stolica:
    - Zwiększa Poparcie w regionie o 10% w każdym roku
    Jednocześnie usunięto zapis z punktu Poparcie:
    - Region, który przestaje być stolicą (zostaje ona przesunięta) traci 10% poparcia
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Pon 22 Kwi 2013 - 17:45

    22 IV:
    Wprowadzam nową regułę dotyczącą wyzwalania się państw. Od tej pory władcy zaanektowanych państw mogą próbować wyzwolić się sami zgodnie z poniższą zasadą:
    - Państwo zaanektowane może też samo podejmować próby narodowowyzwoleńcze. Od momentu aneksji każda kolejna tura zwiększa siłę nadchodzącego powstania o 5 obrażeń (czyli tak jakby 1 jednostki piechoty). Jeśli wcześniej państwo podejmie próbę i nie uda mu się wyzwolić licznik obrażeń wyzeruje się i siły powstańców zaczną naliczać się na nowo, od zera. Do próby narodowowyzwoleńczej dochodzi w regionie, w którym państwo zostało ostatecznie wymazane z map (regionie kraju, który najdłużej się utrzymywał). Aby rozpocząć bitwę wyzwoleńczą należy otworzyć osobny temat na forum Wojny o tytule "Nazwa kraju - wojna wyzwoleńcza". Gdy zostanie otwarta taka wojna o północy wojska wyzwoleńcze rozpoczynają przygotowania do walki, a atakują po 24h (tak samo jak z rozbudową budynków, rekrutacją wojsk i manewrami na wojnie).
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Wto 23 Kwi 2013 - 19:34

    23 IV:
    W punkcie Wojny dodano podpunkt Sytuacje problematyczne:
    - Czy manewry można cofać i zmieniać?
    Jawnych rozkazów w ogóle nie można cofać, są nieodwołalne. Tajne rozkazy można cofać i zmieniać dopóki nie zacznie się ich realizacja (ponieważ nikt z graczy ich nie poznał więc nie mogą zmylić pozostałych władców). Tajne rozkazy mogą zostać wysłane Mistrzowi Gry w dowolny sposób (wiadomość w grze, czat gry, itp.)
    - Co gdy dwa różne państwa niebędące sojusznikami równocześnie zaatakują ten sam region tego samego państwa?
    O pierwszeństwie zadecyduje liczność wojsk. Ten kto pośle silniejszą armię zaatakuje jako pierwszy. Agresor z mniejszą ilością wojsk zaatakuje jako drugi o ile będzie miał taką możliwość (aktywna wojna z państwem, które wygrało pierwszą bitwę).
    - Co gdy region z wojskami stacjonującymi w regionie na zasadzie przemarszu wojsk, ale niebiorącymi udziału w wojnie zostanie zaatakowany?
    Wojska państwa niebiorącego udziału w wojnie stacjonujące w regionie zostaną odesłane do stolicy swojego państwa.
    - Co jest traktowane jako złamanie sojuszu lub paktu o nieagresji?
    Wypowiedzenie wojny państwu, z którym ma się podpisany pakt (nie dotyczy sojuszników)
    - Co gdy dwie sprzymierzone armie razem zaatakują równocześnie ten sam region?
    Połączą swe siły i dojdzie do jednej bitwy. Region przejmie państwo, które uderzyło z większą ilością sił, chyba, że władcy uzgodnili inaczej.
    - Co jeśli region zmieni właściciela w czasie pomiędzy wydaniem rozkazu do ataku tego regionu, a wykonaniem rozkazu?
    Rozkaz i tak zostanie wykonany o ile to będzie możliwe tj.: aktywna wojna z nowym właścicielem regionu/ przemarsz wojsk z nowym właścicielem regionu (wojska się tam przesuną)/ sojusz z nowym właścicielem regionu (przesunięcie wojsk)/ państwo które chciało zaatakować będzie właścicielem regionu (przesunięcie wojsk).
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Czw 25 Kwi 2013 - 15:04

    25 IV:
    Dodano 2 nowe kraje: Sułtanat Egiptu i Aragonię
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Czw 25 Kwi 2013 - 16:53

    25 IV:
    Aby zwiększyć znaczenie Poparcia i regionów z surowcami dodano zapis w punkcie Regiony i surowce:
    Poparcie również wpływa na ilość wydobywanego surowca. Jeśli twój lud jest szczęśliwy pracuje ciężej i wydobywa więcej! Każdy 1% poparcia zapewnia dodatkowy 1% wydobycia (np. 80% poparcia to 80% dodatkowego wydobycia czyli 1800 zamiast 1000).
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Czw 25 Kwi 2013 - 20:01

    25 IV:
    Wprowadzono technologię Polityka prorodzinna:
    Polityka prorodzinna - podwaja roczny przyrost naturalny w każdym regionie państwa. Koszt: 45 000 złota
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Pią 26 Kwi 2013 - 23:34

    27 IV:
    Dodano sprostowanie i dodatkowe objaśnienia w punkcie Przebieg bitw:
    Jest jednak zastrzeżenie - jedna grupa jednostek nie może zaatakować więcej niż 1 regionu w ciągu tury (oznacza to, iż kawaleria i lord nie mogą najpierw zatrzymać się w jednym regionie i stoczyć bitwę a potem w drugim i stoczyć kolejną. Mogą zaatakować tylko jeden z tych dwóch regionów w ciągu tury - mimo iż teoretycznie poruszają się dwa razy szybciej od innych ich zdolności szybkości prowadzenia bitew są takie same). Oczywiście kawaleria atakując może ominąć pierwszy region z wrogimi jednostkami i zaatakować jeden region za nim (zjawisko mijania się jednostek - liczy się tylko to gdzie spotkają się po wszystkich przemieszczeniach).
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Sob 27 Kwi 2013 - 11:31

    27 IV:
    Dodano sprostowanie i dodatkowe objaśnienia w punkcie Czym grozi niskie poparcie:
    - (Poparcie) wynosi 0%: ludność spada o 25% w każdym regionie i władca zostaje obalony. Oznacza to, iż całkowicie traci władzę w swoim państwie. Taki gracz może rozpocząć zabawę od nowa w innym państwie jeśli istnieją wolne państwa do objęcia, może też liczyć na to iż któryś z wciąż panujących władców wyzwoli dla niego państwo w granicach swojego państwa. Nie może jednak znowu objąć państwa, w którym go obalono (próba założenia drugiego konta i objęcia swojego starego państwa to permaban i definitywny koniec zabawy dla takiego gracza).
    Państwo w którym obalono władcę jest zamrożone i nieaktywne dopóki nie pojawi się nowy władca. Wszystkie statystyki poza poparciem pozostają niezmienione, nie można też zaatakować państwa w którym panuje bezkrólewie, nie rośnie i nie maleje liczba ludności, brak przychodu surowców i nie przychodzi zysk z podatków. Poparcie w każdym regionie wzrasta jednak do 100% gdy tylko nowy gracz obejmie państwo, w którym zapanowało bezkrólewie.
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Nie 28 Kwi 2013 - 14:28

    28 IV: Zmiany wprowadzone na forum:
    - Usunięto punkty Aktywne pakty/układy dyplomatyczne i Aktywne wojny ze stron informacji o państwach by ułatwić zarządzanie grą. Teraz będą się one znajdować jedynie tutaj i tutaj. Aby znaleźć informacje o konkretnym państwie naciśnij Ctr+F i wpisz nazwę szukanego kraju.
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Nie 28 Kwi 2013 - 15:00

    28 IV:
    Dodano zapis w punkcie Poparcie:
    - Ustanowienie religii państwowej gdy państwo nie ma religii nie zmienia poparcia.
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Pon 29 Kwi 2013 - 10:03

    29 IV:
    - Dodano technologię Centralizacja wspomagającą małe kraje (koszt: 25 000 złota):
    Gdy państwo ma jeden region: dodaje 70% dodatkowego zysku z podatkow, 70% dodatkowego przyrostu ludności, 10% poparcia rocznie
    Gdy państwo ma dwa regiony: dodaje 40% dodatkowego zysku z podatkow, 40% dodatkowego przyrostu ludności, 5% poparcia rocznie

    - Dodano technologię Demagog - Daje 100% poparcia w nowo podbitych prowincjach zamiast 75%. Koszt: 35 000 złota
    - Dodano technologię Poszukiwanie skarbów - Daje szansę na znalezienie nowego surowca w dowolnym regionie swojego kraju. Każde wydane 1 000 złota to 1% szansy na odkrycie losowego surowca. Aby poszukać surowców i przeznaczyć odpowiednią część swoich pieniędzy napisz to w temacie zarządzania swojego państwa. Koszt technologii: 15 000 złota. Koszt rozpoczęcia poszukiwań: 1-100 000 złota (wyznacza władca)
    - Bazowa ilość produkowanego zboża zmniejszona z 50 000 do 40 000 (czyli wszystkie regiony ze zbożem będą produkować go 20% mniej niż do tej pory)
    - Informacja o podbitym państwie i możliwym powstaniu jak i o tym, że region jest stolicą (złoty kolor nazwy tematu) widnieje teraz w informacjach o regionie
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Pon 29 Kwi 2013 - 10:28

    29 IV:
    Dodano nową jednostkę wojskową!
    Tarczownicy - by rekrutować Tarczowników musisz kupić technologię Żelazne tarcze. Idealne jednostki do obrony małych państw. Nie mogą się jednak przemieszczać. Gdy państwo broniące ma 1 region zadają 12 obrażeń, gdy 2 - 6 obrażeń, itd (minimum 1 obrażeń). Obrażenia: (Ilość regionów państwa broniącego)/2. Poruszanie: niemożliwe

    Wyjaśniono w punkcie Poparcie:
    - Ustanowienie religii gdy państwo nie ma religii nie zmienia poparcia.
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Pon 29 Kwi 2013 - 11:02

    29 IV:
    Zbalansowano obrażenia Tarczowników:
    1 region - 10 obrażeń; 2 regiony - 7 obrażeń; 3 regiony - 4 obrażeń; 4 regiony i więcej - 1 punkt obrażeń.
    Aveniner
    Aveniner
    Mistrz Gry, exPapież


    Liczba postów : 429

    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Aveniner Pon 29 Kwi 2013 - 15:54

    Dodano zapis w punkcie Poparcie:
    - Gdy twój lud się buntuje, ale nie da się wykonać stosownej kary (np. nie masz żadnych jednostek w rejonie przy poziomie poparcia 45%) wykonywana jest kara o jeden poziom surowsza.

    Sponsored content


    Zmiany wprowadzane w grze - Changelog Empty Re: Zmiany wprowadzane w grze - Changelog

    Pisanie by Sponsored content


      Obecny czas to Pią 10 Maj 2024 - 2:30